Manapság a reklámok korát éljük. Ha belegondolunk szinte mindenfelől áradnak felénk a különböző ajánlatok, zúdítják ránk percről percre észrevétlenül a különbnél különb fény-hang-képi hatások tömkelegével tűzdelt ajánlatokat. Nem tudunk úgy végig menni az utcán, hogy egy-egy újság, szórólap, kivetítő, felirat ne sugallaná számunkra, hogy bizony szükségünk van egy új berendezési eszköre, le kell cserélnünk autónkat, fogorvost kell váltanunk vagy épp sorolhatnánk tovább a kört.
Nem egy hírlevelet kap mindenki naponta postaládájába, és a socialmedia különböző felületei is tele vannak tűzdelve jobbnál jobb reklámokkal, amik különböző technikákkal éppen mindig olyan termékekről, szolgáltatásokról szólnak, melyekre azt megelőzően rákerestünk mondjuk a neten.
A piacon megjelenő versenytársak egyik legfontosabb versenyeszközének számít napjainkban a reklámok köre. Mit eredményez azonban ez a mérhetetlen reklámáradat a vevői körben? Hogyan hatnak a kéretlen levelek, a végeláthatatlan reklám áradat a médiában, az utcai megállítások és szórólapok? Egyre nagyobb ellenállást és közömbösséget, sokszor már-már ellenszenvet. Egyre óvatosabban kell bánni tehát ezekkel az eszközökkel, nehogy egy-egy megkeresés a visszájára süljön el, és az egyébként esetleg érdeklődő ember ellenszenvét kiváltva kiessen a lehetséges vásárlók köréből.
Egy új szemlélet kezd kialakulni a piacon, mely a linképítés tevékenysége köré épül.
Az ember fia ma már ugyanis mindent a neten keres meg: egy közeli boltot, egy termék legjobb árát, egy üzletről feltöltött véleménylistát, vagy épp egy kialakult problémára konkrét megoldást a netre lépve próbál gyorsan és hatékonyan orvosolni. A valódi verseny tehát egyre inkább az, hogy melyik az a vállalat az, amely egy-egy keresésre válaszul a találati lista első pár helyén jelenik meg. A linképítéssel elérhetjük, hogy cégünk ne a lista végén kullogjon, hanem neve a találatok között, az első helyek egyikén csilloghasson, így nagy eséllyel rá essen a választás, a kereső ellátogasson az oldalra, ahonnan már csak a felépítés és a weblap megtartó erejétől függ, hogy ügyfélként jelenjen meg.